Reviews

Review: A Case of You (2013)

poster-acaseofyouSchrijver Sam (Justin Long) is verliefd op een barista genaamd Birdie (Evan Rachel Wood). Hij is bang dat zij hem niet leuk zal vinden en dus verdiept hij zich in haar Facebook-profiel om zich voor te doen als haar ideale man.

Justin Long schreef samen met zijn broer Christian en acteur Keir O’Donnell (American Sniper) het script van A Case of You. Een prima debuut voor de heren, want A Case of You is een vermakelijke film die zeker ook zijn grappige momenten heeft. Toch vraag ik me af of dat echt dankzij het script is of dankzij de verschillende bekende acteurs die we voorbij zien komen in kleine rollen. Game of Thrones-acteur Peter Dinklage heeft een grappige bijrol als de baas van Birdie. Verder zorgen ook Sam Rockwell, Vince Vaughn en Brendan Fraser voor de nodige lach momenten net als O’Donnell zelf die een aardige bijrol voor zichzelf heeft geschreven als de huisgenoot van Sam.

De relatie van Sam en Birdie is minder goed uitgewerkt. Want wat vindt Sam nu eigenlijk zo leuk aan Birdie, behalve dat ze een knap is? Het is vanaf het begin al duidelijk dat de twee weinig met elkaar gemeen hebben en de dingen die Sam met Birdie doet, doet hij eigenlijk alleen voor haar. Zelf vindt hij het niet eens leuk! Eigenlijk zit je de hele film naar een nep-relatie te kijken, wachtend tot de boel gaat ontploffen. Niet alleen doet Sam zich voor als een ander, maar hij lijkt zich vooral vast te houden aan de Birdie die hij kent van haar Facebook-profiel dan dat hij een poging doet de echte Birdie te leren kennen. Gelukkig is Justin Long een charmante acteur die er het beste van weet te maken. Evan Rachel Wood vond ik iets minder geslaagd als de love interest, maar dat had denk ik meer met haar underwritten, ‘cool girl’ personage te maken.

Al met al is A Case of You een vermakelijk filmpje die gemakkelijk te vergeten is.